zondag 21 juli 2013

Verhalen van mensen met hamsters

Dit is het verhaal van Ilias:

Dit is mijn ervaring met een hamster die jammer genoeg een abces had..
Nu is hij inmiddels overleden..
Het gaat over mijn hamster Goldie, rond de zomer merkte ik iets op.
Ik zag dat hij een bol had naast zijn balletjes. Ik vond het vreemd.
Ik raakte het eerst aan en het voelde redelijk hard aan.
Ik maakte een topic aan op het forum, iedereen zei dat ik naar de dierenarts moest.



Toen ik dat deed, kreeg ik eerst een medicament alleen pijnstillers.
Dat was niet genoeg volgens de forummers, dus ik moest naar een andere DA.
Want deze had blijkbaar geen ervaring.. Toen ik ging naar een andere DA,
kreeg ik te horen dat hij een injectie moest ondergaan.
Het koste veel geld, maar het moest. Anders ging hij overlijden.
Dus ik deed het maar. Toen de DA de spuit bovenhaalde kreeg ik de kriebels.
Hij stak het in zijn abces en er kwam veel vies spul uit. Echt niet om te zien...
Ik was opgelucht want het was over. Thuis aangekomen moest ik hem nog op papier leggen in plaats van zaagsel.
Anders kon het zijn wondje vies maken. Na een paar weken was het wondje helemaal dicht en kon ik het wisselen.
Het was klaar, wat was ik blij. En toen leefde hij nog een paar maanden, maar het was al snel over.. :(


Dit is het verhaal van Iris:

Net nadat mijn hamster uit de dierenwinkel was overleden begon het toch wel erg snel weer te kriebelen. En toen ik de vader en de moeder van Mila’s nestje zag heb ik er eentje gereserveerd.
Vanuit daar kwam de knappe Syrische hamster Yinthe bij mij wonen. Ze was een Valentijns hamster Ondanks dat ze super tam was, was ze in het begin toch nog wel wat onwennig richting mij. Maar dat ging snel over. Het was geen knuffelhamster want zodra je haar uit de kooi haalde wou ze het liefste op de grond springen.

Verder zat Yinthe in een Ferplast Mary ingericht met plateau’s, sputniks, loopwiel, hangmatjes en buizen. De dame vermaakte zich wel. In de zomer kreeg ze lekker verkoeling door middel van ijsblokjes met komkommer, aardbei, banaan of kiwi. En in de winter bakte ik zelfgemaakte koekjes voor haar. Ze was een nieuwsgierig ding dat er graag uit wilde maar vooral niet wilde knuffelen. Ik had ondertussen wel al besloten dat Yinthe mijn laatste hamster zou worden. Aangezien ik ook nog 5 ratten en 2 katten had op dat moment.

Verder was er niets aan de hand. Vrolijk, nieuwsgierig en speels in de kooi zoals altijd. Maar toch mocht het niet baten. Op een gegeven moment vond ik haar 1 maand na haar verjaardag dood in haar huisje. De dag ervoor was hier niets aan de hand dus het kwam totaal onverwachts. Yinthe is hier dus maar 1 jaar en 2 maanden oud geworden. Het was zo dat ze mijn laatste hamster zou worden maar zo snel had nu ook weer niet gehoeven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten